Thema 'Boerderij'
De afgelopen weken werkten we in het miniklasje rond het thema 'boerderij'. In de vorige post konden jullie zien dat we eerst een bezoekje brachten aan een echte boerderij. Zo konden we ons goed inleven in het leven op de boerderij. In de klas blikten we terug op dit bezoekje door een klasgesprek. Nadien maakten we een tekening over hetgeen we op de boerderij gezien hadden.
De juf had een knip- en plakpuzzel meegebracht. Deze keer moesten we heel goed luisteren naar de opdracht. We mochten enkel de dieren en het boerderijhuisje kleuren! Dan was het tijd om te knippen, te puzzelen en te plakken.
Met de duplo bouwden we hokken voor de boerderijdieren. De hokken moesten stevig zijn en natuurlijk moeten de dieren er in passen!
We oefenden ook nog op het begrip 'evenveel' door de zonnebloemen evenveel blaadjes te geven. Een leuke kleurplaat op nummer gaf ons de kans om aan cijferherkenning te doen.
Reacties
Een reactie posten